تبلیغات
 ... خوش آمدید

شما تا 25 ثانیه ی دیگر منتقل می شوید

با عرض خسته نباشید به دوستان عزیز ،
از امروز دیگه روی سیستم ایجاد و مدیریت سایت وی سی پنل مطلب مینویسم ،
الان هم در حال انتقال مطالب وبلاگم با كمك سیستم انتقال مطالب وی سی پنل به سایت جدیدم هستم .
شما تا چند لحظه ی دیگه به طور خودکار به سایت جدید وارد می شوید ...
اینم آدرس سایت : http://kadusbook.vcp.ir


/post/archive/1389/1/1
/post/archive/1388/10/4
/post/archive/1388/10/3
/post/archive/1388/10/2
/post/archive/1388/10/1
/post/archive/1388/9/4
/post/archive/1388/9/3
/post/archive/1388/9/1
/post/archive/1388/8/4
/post/archive/1388/8/3
/post/archive/1388/8/2
/post/archive/1388/8/1
/post/archive/1388/7/4
/post/archive/1388/7/3
/post/archive/1388/7/2
/post/archive/1388/7/1
/post/archive/1388/6/4
/post/archive/1388/6/3
/post/archive/1388/6/2
/post/archive/1388/6/1
/post/archive/1388/5/4
/post/archive/1388/5/3
/post/archive/1388/5/2
عنوان :چگونه مقدار كالرى مورد نیاز بدن خود را محاسبه كنید؟
متن :



چگونه مقدار كالرى مورد نیاز بدن خود را محاسبه كنید؟

این روش براى محاسبه مقدار كالرى مورد نیاز بدن هر فرد قابل اجراست . براى رسیدن به وزن ایده آل حتما این دستور العمل را بخوانید:
 

شما میتوانیدمقدار كالری مورد نیاز شخصی خود را محاسبه كنید و فایده این كار این است كه مقدار وعده‌های روزانه خود را بر اساس آن تنظیم می كنید و از اضافه وزن خود جلو گیری می كنید:

1.كالری اصلى:اگرشخص مورد نظر مونث است مقدار وزن به پوند را در عدد 10 ضرب كند و اگر مذكر باید این عدد را عدد 11 ضرب كنید. این عدد نمایان گر كالری اصلی وزن شماست .
یك پوند = 373/0 كیلو گرم
2. حداقل كالری مورد نیاز: این عدد كالری این مقدار وزن شماست البته بستگی به میزان فعالیت تان این عدد متغیر است.
1. برای كسانى كه مینشینند و تحركى ندارند باید 20% یا 2/0را در عدد كالری اصلی خود ضرب كنند.
2.برای كسانى كه كمتر از 2 مایل در روز راه میروند و فعالیتشان اندك است باید 30% یا 3/0 را در عدد كالری اصلی خود ضرب كنند.
3.برای كسانى كه تفریحانه ورزش میكنند و فعالیت بدنی متوسط دارند باید عدد40% یا4/0را در كالرى اصلی خود ضرب كنند.
4.برای كسانى كه به صورت حرفه ای ورزش می كنند و فعالیت‌های سخت دارند بای عدد 50%یا 5/0 را دركالری اصلی خود ضرب كنند.

3. مقدار كالری هضم وجذب:برای محاسبه مقدار كالری مورد نیاز برای هضم وجذب ( متابولیسم) باید عدد كالری اصلی خود را با حداقل كالری خود كه در مرحله 2 حساب شد جمع ببندید و در عدد 10/0ضرب كنید .با این كارمقدار كالری  متابولیسم  بدنتان را محاسبه میكنید.

4. در این مرحله عد مقدار كالری اصلی و عدد حداقل كالری مورد نیاز و عدد كالری هضم و جذب خود را با هم جمع كنید تا مقدار كالری كه شما میتوانید در طول روز مصرف كنید بدست آید.

نكات :
3500 كالری در هر پوند وجود دارد پس برای كم كردن یك پوند دریك هفته یك فرد سالم باید این 3500 كالری از كالری‌های دریافتی خود را كم كند یا روزی 500 كالری را در هر روز از این مقدار كسر كند. البته براى كسانى كه دچار چاقى مفرط هستند این روند با 500 كالرى بسیار كند پیش خواهد رفت.

برای كسر كردن وزن حتما با پزشك خود ومتخصص تغذیه مشورت كنید .

افرادی كه بیماری‌های خاص دارند حتما تحت نظر پزشك خود تغذیه و وزن كم كنند.